Nieuws

Blog 4 - CSG, een kijkje achter de schermen - Huisvesting

Van een besloten vennootschap met 1 medewerker tot een viertal bedrijven die in elkaar participeren via Kaleidon met in totaal circa 66 mensen waarmee we werken. Uiteraard heeft dit gevolgen voor onze huisvesting gehad.
Mijn vader is begonnen in de helft van onze schuur, die in de tuin van mijn ouderlijk huis stond. Hij liep dan door het gedeelte waar onze fietsen stonden en als wij thuis kwamen uit school moesten we dan ook zo zachtjes mogelijk zijn wanneer wij onze fietsen daar gingen stallen want wellicht had mijn vader bezoek of was hij aan de telefoon.
Vandaag deel 4 van mijn blog waarin ik jullie een kijkje wil geven in hoe CSG gegroeid is op het gebied van huisvesting door de jaren heen en hoe ik dat vanaf mijn 5e jaar tot nu heb ervaren.

Lees meer...

Wat is (het nut van) interim management?

Wanneer u een tekort heeft aan capaciteit of gespecialiseerde, competente en voortvarende managers kan interim management een oplossing zijn. Interim managers zijn vaak voor een bepaalde tijd ingehuurde externe specialisten, die een gerichte opdracht meekrijgen. Zij zijn in staat zelfstandig leiding te geven en/of in een korte periode een resultaat gericht project af te ronden.

Bij een interim opdracht worden één of meerdere personen aangetrokken om leiding te geven aan een afdeling of organisatie, uitvoer te geven aan een bepaald project of dit project te leiden, het vervullen van een adviesrol, coachen en het opvangen van piekperioden. Ook om een periode te overbruggen bij verlof, ziekte, vertrek of op non-actief stellen van een vaste functionaris tot het moment dat een geschikte kandidaat is gevonden kan een reden zijn om tijdelijke externe krachten in te huren. Tot slot kan een interim manager een rol spelen indien er grote veranderingen in het bedrijf gaan plaatsvinden, zoals een reorganisatie.

Interim managers kunnen op verschillende gebieden ingezet worden. Te denken valt aan bijvoorbeeld algemeen beleid, financieel, facilitair, inkoop, verkoop, marketing, personeelszaken en juridisch.

Lees meer over de voor- en nadelen van interim management en wanneer een interimmer te verkiezen is boven een vaste medewerker.

Lees meer...

De Code commercieel inzetten: hoe doet u dat?

De schoonmaakbranche heeft momenteel met uitdagende ontwikkelingen te maken: zoals de schoonmaakinbesteding van het Rijk en de verdringing van schoonmakers. Dit leidt tot allerlei reactie vanuit de sector.

Hoe voorkomen we een dreigende negatieve prijsspiraal, behouden we onze omzet en bestendigen we duurzaamheid van werk en relaties? En ook niet onbelangrijk: hoe brengen we op een goede manier voor het voetlicht wat de schoonmaakbranche al heeft gerealiseerd?

Met andere woorden: hoe zorgen we er samen voor dat de Code 'levend' blijft en voor u werkt!

Op dinsdag 2 juni aanstaande organiseert de commissie Code Verantwoordelijk Marktgedrag een themabijeenkomst. Onder leiding van gespreksleiders Ron Steenkuijl (ADG dienstengroep) en Tirza Dingelstad (CSG) wordt ingegaan op hoe de code commercieel ingezet kan worden.

Wilt u meer weten over het programma en hoe u zich kunt aanmelden?

Lees meer...

Blog 3 - CSG, een kijkje achter de schermen - Medewerkers

Mijn vader is in zijn eentje begonnen met CSG en ik kan mij nog goed herinneren dat de eerste medewerker aangenomen werd. Enorm spannend, maar voor ons ook echt een feest. Elke dag kwamen wij tussen de middag thuis om te lunchen en de alsmaar groeiende groep medewerkers at gezellig met ons mee. Mijn moeder bereidde een grote pan soep gedurende wintertijd en in de zomer had ze altijd heerlijke fruitsalades. Enorm gezellig zo'n grote tafel bij de lunch!
Een aantal jaren geleden vertelde onze eerste medewerkster hoe zij haar sollicitatiegesprek had ervaren. Zij vertelde dat ik indertijd de koffie had gebracht en dat die hartstikke koud was, ze durfde er toen niets van te zeggen. Ik kan me hier niets van herinneren maar het heeft haar een mooie herinnering opgeleverd. Ze vertelde dat ze het zo ontzettend leuk vond om te zien welke positie het bedrijf binnen ons gezin had. Ondanks de koude koffie gaf het haar een warm gevoel waardoor zij ervoor heeft gekozen om bij CSG te komen werken. Dit keer het vervolg van mijn blog over onze medewerkers.

Lees meer...

Blog 2 - CSG, een kijkje achter de schermen - Personeelszaken

Inmiddels ben ik een aantal maanden aan de slag en kan ik steeds meer taken en verantwoordelijkheden op me nemen. Het eerste wat mijn vader mij echter doorgaf was personeelszaken. Dit werd mij in mijn eerste week meteen in mijn schoot geworpen. Enorm handig om de medewerkers en de organisatie meteen goed te leren kennen en te doorgronden. Het werk wordt tenslotte door het hele team verzet.Dit keer gaat mijn blog over personeelszaken.

Lees meer...