Nieuws

Relatiedag Kaleidon groot succes!

De eerste relatiedag van Kaleidon die op dinsdag 25 augustus 2015 in de boomgaard in de Betuwe heeft plaatsgevonden was een groot succes!
Relaties van alle participanten (Bureau van der Meijden, CSG, Factos en UL-Team) van Kaleidon waren aanwezig op deze dag die als centraal thema "samenwerken" had.

Samenwerken

"De participanten van Kaleidon werken reeds sinds 2009 samen. Kaleidon is het overkoepelende orgaan van vier facilitaire specialisten. Samen leveren we de meest optimale totaaloplossingen in de facilitaire dienstverlening waarbij de wensen en belangen van onze opdrachtgevers centraal staan. Een goede samenwerking is dus noodzakelijk, daarom was het voor ons een logische keuze om het thema "samenwerken" te kiezen voor onze eerste relatiedag." Zo vertelt Tirza Dingelstad.15 0831 Afbeelding 2 Fruit uit de boomgaard

Lees meer...

Gratis workshop over aanbesteden voor regionale en lokale schoonmaak- en glazenwasbedrijven

Aanbestedingsspecialist Octavia Siertsema en facilitair adviesbureau CSG organiseren een kosteloze workshop over aanbesteden voor regionale en lokale schoonmaak- en glazenwasbedrijven. Onder meer de nieuwe aanbestedingswet staat centraal.

"Wat wij merken is, dat de nieuwe aanbestedingswet het inderdaad toegankelijker maakt voor mkb-bedrijven om mee te doen aan een Europese aanbesteding", stellen beide partijen. "Tegelijkertijd maakt het verlagen van administratieve lasten het niet perse makkelijker voor mkb-bedrijven om in te schrijven op Europese aanbestedingen."

Lees meer...

Blog 4 - CSG, een kijkje achter de schermen - Huisvesting

Van een besloten vennootschap met 1 medewerker tot een viertal bedrijven die in elkaar participeren via Kaleidon met in totaal circa 66 mensen waarmee we werken. Uiteraard heeft dit gevolgen voor onze huisvesting gehad.
Mijn vader is begonnen in de helft van onze schuur, die in de tuin van mijn ouderlijk huis stond. Hij liep dan door het gedeelte waar onze fietsen stonden en als wij thuis kwamen uit school moesten we dan ook zo zachtjes mogelijk zijn wanneer wij onze fietsen daar gingen stallen want wellicht had mijn vader bezoek of was hij aan de telefoon.
Vandaag deel 4 van mijn blog waarin ik jullie een kijkje wil geven in hoe CSG gegroeid is op het gebied van huisvesting door de jaren heen en hoe ik dat vanaf mijn 5e jaar tot nu heb ervaren.

Lees meer...

Wat is (het nut van) interim management?

Wanneer u een tekort heeft aan capaciteit of gespecialiseerde, competente en voortvarende managers kan interim management een oplossing zijn. Interim managers zijn vaak voor een bepaalde tijd ingehuurde externe specialisten, die een gerichte opdracht meekrijgen. Zij zijn in staat zelfstandig leiding te geven en/of in een korte periode een resultaat gericht project af te ronden.

Bij een interim opdracht worden één of meerdere personen aangetrokken om leiding te geven aan een afdeling of organisatie, uitvoer te geven aan een bepaald project of dit project te leiden, het vervullen van een adviesrol, coachen en het opvangen van piekperioden. Ook om een periode te overbruggen bij verlof, ziekte, vertrek of op non-actief stellen van een vaste functionaris tot het moment dat een geschikte kandidaat is gevonden kan een reden zijn om tijdelijke externe krachten in te huren. Tot slot kan een interim manager een rol spelen indien er grote veranderingen in het bedrijf gaan plaatsvinden, zoals een reorganisatie.

Interim managers kunnen op verschillende gebieden ingezet worden. Te denken valt aan bijvoorbeeld algemeen beleid, financieel, facilitair, inkoop, verkoop, marketing, personeelszaken en juridisch.

Lees meer over de voor- en nadelen van interim management en wanneer een interimmer te verkiezen is boven een vaste medewerker.

Lees meer...

De Code commercieel inzetten: hoe doet u dat?

De schoonmaakbranche heeft momenteel met uitdagende ontwikkelingen te maken: zoals de schoonmaakinbesteding van het Rijk en de verdringing van schoonmakers. Dit leidt tot allerlei reactie vanuit de sector.

Hoe voorkomen we een dreigende negatieve prijsspiraal, behouden we onze omzet en bestendigen we duurzaamheid van werk en relaties? En ook niet onbelangrijk: hoe brengen we op een goede manier voor het voetlicht wat de schoonmaakbranche al heeft gerealiseerd?

Met andere woorden: hoe zorgen we er samen voor dat de Code 'levend' blijft en voor u werkt!

Op dinsdag 2 juni aanstaande organiseert de commissie Code Verantwoordelijk Marktgedrag een themabijeenkomst. Onder leiding van gespreksleiders Ron Steenkuijl (ADG dienstengroep) en Tirza Dingelstad (CSG) wordt ingegaan op hoe de code commercieel ingezet kan worden.

Wilt u meer weten over het programma en hoe u zich kunt aanmelden?

Lees meer...

Wij gebruiken Cookies om ons te helpen bij het aanbieden, beschermen en verbeteren van onze diensten. Lees meer hierover in ons Cookie Statement. Cookie Statement